Sunday, October 28, 2007

يوم غريب عقبال عندكم

بسم الله الرحمن الرحيم

سلام عليكم

ورحمتة الله وبركاتة

تحديث بسيط

مدونتي الجديدة اسمها

to be h@ppy

http://monmoona.blogspot.com/

وهي ازاي نوصل للاحساس دة وهي عن طريق الاستمساك بالسنة والقران زي ما الرسول ص قال

انا نزلت فيها اول بوست ويارب كلكم تدخلو وتشاركوني بارائكم لانة هيسعدني جدااا

هتلاقوها علي ايديكم اليمين

شكرا
..........................................

يوم غريب من اوله

لاخره

ههههههههههههه

انهاردة كان عندي فرح

عقبالكم كلكم اللي لسة متجوزش



اتفقت انا وبنات خلاتي الاتنين هناء وشرين

قصدي عبير ونهال

انناهنروح عند صحبت نهال لانها ساكنة فوق الكوافير


وهنلبس من عندها وننزل نلف الطرحة بعدها

وفعلا

رحنا لجهيزا صحبت نهال

وطلعنا البيت وبعدها قصيت شعري

تغير بقي اتخنقت منة

وانا بقص قولت اليوم باين من اوله

بكلم الكوافيرة في امانت الله لاقتها شالتلي الاوصة

بتاعتي

بتتكتب كدا صح ولا اية

:)

المهم قالتلي دي الموضة

قولتلها موضة اية حضرتك انا مش بحب امشي علي الموضه

انا اتفقت معاكي علي كدا

قالتلي لا بس انا كنت نفسي اعمل التصريحة دي ليا بس جوزي مش عايز

علي راي هنيدي كنت عايزة اقولها ياصلاة الزين ياصلاةالزين


قولتلها انا ذنبي اية

يلا اليوم باين من اولة

المهم

طلعنا

وهي ساكنة في الدور العشرين

فا وصلنا لل19

وجاين نطلع دور علي رجلينا انا ونهال

لاقينا اذ بة

قطة سيامي

عمالة تبصلنا وتبرق وتنونو وعنيها بتلمع والمكان كبيرررررررر

ومفيش غير انا ونهال

فيلم رعب

من الاخر

ولاقينا القطة بتبرق لنا قومنا مصوتين

وبعدين مرة واحدة

فتح راجل ساكن في الدور دة

بيقول وات هابن

قامت نهال: بنت خالتي قالتلة القطة واقفة ومش عارفين نهشها وخايفين منها

وطبعا انا :كاشة ولازقة في نهال

لازقة سودة

قام الراجل ياخوانا عارفين عمل اية

قالنا: كمان كمان

come on

طبعا انا وهي برقنا

والراجل عايز يدخلنا

عندة

لاقينا نفسنا زي الجزم

رايحين عند القطة

قولت :لنهال

القطة ياختي احسن لدرجة اني كنت هاخد القطة بالحضن من خوفنا من الراجل الاجنبي دة

قال كمان قال

واترية طلع امريكاني

وقالنا: يو سبيك انجليش

قامت نهال الفالحة قالتلة:

ابون ذا دور وهي تقصد تقولة كلوز ذا دور بس من التوتر مش مجمعة

قومت قولتلها :ابون اية يا ماما هو الراجل محتاج وصاية

قولتلة: كلوز ياعم مش ناقصينك الساعادي



اتصلنا بجهيزا

نزلت هشتلنا القطة

وبعدها غيرناهدمونا

عملنا ميك اب ولبسنا ونزلنا تاني للكوافيرة

يلا ياستي لفلنا الطرحة متاخرين

امهاتنا التلاتة شغالين علي الموبيلات رن لغاية ما موبيلي فصل

وماما مش بتصدق انة بيفصل وبتقولي انت بتقفلي في وشي هي حصلت

وكلام كتير ملهوش لزمة

المهم خلصتنا

ورحنا الفرح بعد ما العروسة لبست الشبكة وكدا

زعلت قوي اننا رحنا متاخر بعد الشبكة بحب اشوف العروسة وهي بتلبس الدبلة واسمع يادبلة الخطوبة عقبلنا كلنا

وعنيا دمع كدا من الرهبة

وبتخيل نفسي بقي مكان العروسة هبقي عاملة ازاي

حاجة تكسف قوي

ربنا يرزق كل البنات يارب الناس الصالحة

يلا المهم

قعدنا من اول الفرح لاخرة في امانت الله

معلش بس اخرة لا

عارفين لية

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


حصل تاتش في الفرح بسيط وهو اللي خلاني اجي احكلكم الكلام دة



جابو في اخر الفرح

واحد بيغني كدا

ومعاه فرقة

لاتصر عدو ولا حبيب

رجالة المفروض يعني

عمالين يرقصو ويتهزو وحاجة تقرف

ويجي عند كل مكان ويرقصو بيقلدو سعد الصغير كدا والظاهرة اللي عملها دي بتاعت الهستريا في الرقص

المهم من اول ما دخل

وكل الناس مش مطمنة لة

ولا مطمنة للفرقة

وفعلا انا قلبي كان مقبوض

ههههههه

الراجل ياجماعة من اول ما دخل

عمال يغني اغاني للاهلي

تقولش جاي فرح ابو تريكة الله يمسية بالخير بموت فية والله

وكل اللي في الفرح بلا استثناء

زمالكاوية من اول العريس والعروسة

لغاية الاطفال الصغيرة وقليل قوي اللي اهلاوية

وطبعاانا من ضمن الاهلاوية


بس اتخنقت منهم بصراحة

ان جاي فرح مالنا بقي ومال الاهلي والزمالك

طبعا كل الناس زمالكاوية الا علتي

هتفتكرو علتي اهلاوية

لالالالالالالا

علتي زمالكاوية متعصبين حتي النخاع

بس انا مختلفة مع العيلة وهما اتبرو مني علشان اهلاوية بس كلة بسبب توكة


وطبعا مش طايقين الراجل

فا قام قال في حد ازمالكاوي هنا

طبعا علتي قامت قالت اةةةةةةةةةةةةةة

الراجل حطهم في دماغة

كل شوية يبص لهم ويقول

الزمالك في كل حتة عمال يشيل اجوال

واتشترو علي المصري

والسودان

طبعا هما ازدادو غيظ

علي غيظهم

وقعد يقول اهلاي يااهلاي

وبعدين قال ياجماعة علشان محدش يزعل من الزمالكاوية

قام قال زمالك واللي معاها يردو يقولو يعععععععععععععع

طبعا

مامتي

الجلالة خدتها

وكان كل شوية يبص لخالي ويطلع لسانةويعمل حركات الغيظ وطبعا مامي بتحب اخوها جدا فا اتحمقت


فا اتنرفزت

فا قامت

قالتلة

اية ياعم انت مالك ومال الزمالك

قام قال

علشان خاطر الحاجة دي

زمالك وهما يقولو يعععععععععع

قامت مرات خالي

بقي

جت جبتة من قفاه

وقالتلة انت عايز تبوظ الفرح

يااااااااا,............شتيمة كدا وحشة يعني

ماعلينا

قام طبعا الواد قال هطحننننننننن

ومغني سلامو عليكو ومشي

والفرح اتقلب خناقة

انتو متعصبين كدا لية

واهل العريس ازاي يعني تقولو كدا مع انهم زمالكاوية بس طبعا حركة وحشة

وانا ذات نفسي

اضايقت من ماما

بس هي بتحلف

انها قالتلة بهزار

كدا كفاية بقي

لكن مرات خالي

قلبت الفرح

واتنرفزت وكانت هصية

طبعا انا علي الحياد

ولا زعلانة من الراجل

ولا مبسوطة منة

اول مرة اشوف فرح كل الاغاني فية عن الاهلي والفرح زمالكاوي

والراجل فاكر الناس اهلاوية وبيتكلم بضمير وبين كل اغنية واغنية

:d

يقول اهلاي اهلاي

ههههههههه

ظبطهم واتظبط في الاخر


حبيت احكي اللي حصل انهاردة

وكمان اللي جة ومقراش البوست اللي قبل دة علي طول يقراه بوست جامد ويارب يعجبة

ولبوست بتاع القران لسة بظبطة

عقبال عندكم من غير الاهلي طبعا

سلاممممممممممممممممممممم

Followers

اهداء الي ارواح اموات المسلمين والمسلمات اجمعين

يارب كل اللي هيقراها تكتبلة حسنة وتيسرلة حد يقراهاله
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين
الرحمن الرحيم
مالك يوم الدين
اياك نعبد واياك نستعين
اهدينا الصراط المستقيم
صراط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين
امين
قل هو الله احد الله الصمد لم يلد ولم يولد ولم يكن لة كفوا احد

اللهم اغفر لهم ذنوبهم
وارحمهم ياارحم الراحمين واجعل قبورهم روضة من رياض الجنةلاحفرة من حفرالنار
واجعل مثواهم الجنةونجهم من النار ويسرحسابهم امينن

اصحو فوقو يابشرر كفايةاستسلام

اصحو فوقو يابشرر كفايةاستسلام
لاللمخدارات لاترمي نفسك للهلاك ان لجسدك عليك حق

رسول الله ص شفيعي يوم الحساب

رسول الله ص  شفيعي يوم الحساب
اقرب لي من روحي

هدفنا تطبيق وليس مجرد كلام

هدفنا تطبيق وليس مجرد كلام
حب الرسول صلي الله علية وسلم باتباع السنن

بحبكم في الله

بحبكم في الله
اصدقائي

دة مصيرعريس مني لو فكر يزعلها

دة مصيرعريس مني لو فكر يزعلها
اديني بقولك اهو شكلك هتيجي لقضاكlol

افعل ما شئت ان الله يراك

افعل ما شئت ان الله يراك
من يتق الله يجعل لة مخرج ويرزقة من حيث لا يحتسب

يسبح لله من في السماء والارض

يسبح لله من في السماء والارض
سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم

اسكندريةمارية وتربهازعفران

اسكندريةمارية وتربهازعفران

اسكندرية يا اسكندرية

اسكندرية يا اسكندرية

عمود السواري

عمود السواري