Monday, August 13, 2007

من احسن الصدف (نوني)



بسم الله الرحمن الرحيم

زي ما قولت في البوست اللي فات

انتمتي التانية

اللي هحكي عنها

هي


نرمين

  1. اول حاجة طريقة التعارف

انا وهي عرفنا بعض بطريقة غريبة جدا وفي توقيت غريب بردة


هي كانت بتدخل تلعب في مصراوي وانا كنت لسة بداية دخولي الجيم


المهم كنت بدخل بحروف ونيك نيمز غريبة علشان محدش يعرف اني بنت


لاني كنت بدخل العب مش اكتر


فايوم من الايام


دخلت العب مع حد انا معرفش مين ومش باين من النيك نيم ان كان بنت او ولد واللي ادامي بردة مش عارف انا بنت ولا ولد


المهم دخل حد علينا وتشر


وكان ولد بجد


قعد يقوللنا اية يارجالة مصراوي مالة مفيهوش بنات ولا اية


كل ما ادخل الاقي ولاد


المهم انا و اللي ادامي ساكتين


وعملين نفسنا ولاد


علي اساس كلام الوتشر


قعد يقولنا اقولكم الولاد بتدخل تلعب في مصراوي لية


طبعا انا ونرمين قولنا لية قالنا علشان يتعرفو علي البنات ويتسلو ويشتغلوهم وكدا


المهم انا ونرمين عاملين نفسنا ولاد وهي عارفة اني ولد وانا عارفة انها ولد


فابعدين جت نرمين قالتلي بريفيت تعرفي اللي بيتكلم قولتلها لاوانت قالتلي لا


المهم قالنا انا هطلع اشوف حد العب معاها وهاجي تاني لو مالاقتش قولنالة اوك


طلع وبعد كدا جة قال اية ياجدعان مفيش بنات خالص المهم الولد من كتر ما هو متضايق


انا كنت هتجن واضحك علية واقولة اني بنت


فا قبل ما نفقل انا ونرمين قولتلة علي فكرة انا بنت ونرمين كمان قالتلة كدا كنا بنغيظة بقي من كتر ما بيتكلم علي البنات بس


لاقيت نرمين بريفت قالتلي انت بنت قولتلها اة قولتلها وانت قالتلي اة


قعدنا بقي نقول لبعض احلفي وعلشان نتاكد وكدا المهم اتاكدنا واتصاحبنا واخدنا ميلات بعض وبقينا بنتكلم كل يوم تقريبا طول اليوم انا وهي اون وبنتكلم


وبعدين حصل اني كان عندي رحلة في مصر وشوفت نرمين انا لغاية لحظة ما شوفتها شاكة انها ولد وهي كمان لان في ناس بتشتغل بعض علي النت كتير موت يعني


المهم قولتلها الحمدلله طلعتي بنت وهي كمان ضحكت وقالتلي كنت انا كمان شاكة


نوني وقتها جابلتي بوكية ورد كان تحفة وكان لون الورد لوني المفضل الموف والبينك طبعا انا اتصدمت هشيلة فين وهتبقي حوسة

كنت محتاسة بية زي ابني الصغير المشكلة بقي انة حطني في مواقف محرجة مع صحابي والدكاترة

كل ما دكتور يشوفني ماسكة يبصلي جامد كدا وبيصل اللورد ويضحك ويدور وشة

ولاقيت الدفعة اتلمت عليا بكام دة اقولهم دة هدية يقوليلي كنت بتقابلي

اقولهم ياجماعة انا وش ذالك والله دي بنت اللي جبتهولي ومحدش مصدقني

بس نفعنا موت اتصورنا صور كتير قوي بية وكنا عملينة خلفية

ورجعت للسؤال الاكبر اهلي في البيت

مين جابلك الورد دة يامني

والله ياماما نرمين

ياشخية نرمين بردة

والله نرمين هيكون مين يعني

المهم ان كل الناس شكت فيا بس عجب ماما قوي وحطاة في اودتي لغاية دلوقتي جففت الورد ومعلقاة في اودتي وكل يوم ابصلة وافتكر الكسفة اللي كنت فيها وكاني لابسة دبلة خطوبة

جديد وعايزة اخبيها(:

علاقتنا ابتدت تتطور وبدانا نثق في بعض اكتر


وبعدها بسنة بردة رحت رحلة في مصر وشوفتها في خان الخليل وكانت نرمين اول مرة تشوفة اللي هي من مصر


وانا كنت رحتة قبل كدا ميت مرةكنت عاملة مرشدة سياحية عليها وكمان اتعرفت علي كل صحابي وعلي مروة كمان


المهم صدفة كانت حلوة والسبب في تعارفنا الولد اللي نفسة يتكلم مع البنات


اللي عايزة اعرفة دلوقتي موقف الولد دة اية بعد ما عرف انة بيتكلم مع بنات وهو مش عارف



وبعدين مش اي بنات:)

بتمني اننا نفضل اصدقاء علي طول وربنا يوفقنا احنا الاتنين يارب والناس جميعا


بس بجد مش اي بنت تثق في اللي ادمها لما يقولها انها بنت لان في ولاد بتحب تهزر وتعمل نفسها بنت علشان يتصاحبو علي البنات اللي مش بتكلم ولاد والنت سلاح ذو حدين بينفع ويضر فا كل واحدة لازم تخاف علي نفسها من الاشتغالات علي النت


والله المستعان

Followers

اهداء الي ارواح اموات المسلمين والمسلمات اجمعين

يارب كل اللي هيقراها تكتبلة حسنة وتيسرلة حد يقراهاله
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين
الرحمن الرحيم
مالك يوم الدين
اياك نعبد واياك نستعين
اهدينا الصراط المستقيم
صراط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين
امين
قل هو الله احد الله الصمد لم يلد ولم يولد ولم يكن لة كفوا احد

اللهم اغفر لهم ذنوبهم
وارحمهم ياارحم الراحمين واجعل قبورهم روضة من رياض الجنةلاحفرة من حفرالنار
واجعل مثواهم الجنةونجهم من النار ويسرحسابهم امينن

اصحو فوقو يابشرر كفايةاستسلام

اصحو فوقو يابشرر كفايةاستسلام
لاللمخدارات لاترمي نفسك للهلاك ان لجسدك عليك حق

رسول الله ص شفيعي يوم الحساب

رسول الله ص  شفيعي يوم الحساب
اقرب لي من روحي

هدفنا تطبيق وليس مجرد كلام

هدفنا تطبيق وليس مجرد كلام
حب الرسول صلي الله علية وسلم باتباع السنن

بحبكم في الله

بحبكم في الله
اصدقائي

دة مصيرعريس مني لو فكر يزعلها

دة مصيرعريس مني لو فكر يزعلها
اديني بقولك اهو شكلك هتيجي لقضاكlol

افعل ما شئت ان الله يراك

افعل ما شئت ان الله يراك
من يتق الله يجعل لة مخرج ويرزقة من حيث لا يحتسب

يسبح لله من في السماء والارض

يسبح لله من في السماء والارض
سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم

اسكندريةمارية وتربهازعفران

اسكندريةمارية وتربهازعفران

اسكندرية يا اسكندرية

اسكندرية يا اسكندرية

عمود السواري

عمود السواري