Monday, February 4, 2008

تاج تاني

بسم الله الرحمن الرحيم
تحديث
سمويل قلبة بيوجعة
وعايزجمعةيدلعة
سمويل بيقول الاه
اههههههههههههههه
مش لاقي غيرشادي وراه
اهههههههههههههههه
ياحبيبي ياابوتريكة
لعبك دةةةةةةةةةةةة مزيكة
والكاميرون بنودعةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةةة
مينفعش مقولش مبروككككككككككك ليناااااااااااااااااااااااااااااا
بيبيب بيبيب مصررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
مبروك
تاج توجي تجو

من رو روري رورو

روفي






هل توافق علي حذف خانة الديانة من البطاقة الشخصية؟

لا



طبعا

لااوافق

بنحتاج نعرف ان كان الانسان دة ينتمي لاي ديانةولا الواحد هيمشي بشهادة الميلاد

مش لاقين حاجة يعملوها من الاخر


ما رأيك في المثليين ؟ هل ترى انها حرية شخصية ؟ هل توافق على الاعتراف بالمثليين ؟ هل لك اصدقاء من المثليين؟

طبعا انا اول مرة اعرف ان مصر فيها الحاجات دي بالذات في البنات

من المدونة دي وبعتبر دي اسؤحاجةعرفتها من عالم التدوين حاجة تحزن

راي فيهم انهم عديمي العقل والدين ومعندهمش اله الانفسهم

حرية شخصية علي نفسهم لكن متتنشرش وسط الناس بالبجاحة دي

لا طبعامش موافقة علي الاعتراف بيهم هما موجودين اة وبعدد كبير بس لايعنو لي شئ

لاطبعامعنديش اصدقاء ومش هيبقي عندي المرء يبعث مع من يحب وانا استحالة احب حد منهم وابعث معاه يوم القيامة

الحساب لله بس الحلال بين والحرام بين


هل تعتقد بوجود إضطهاد للمسيحين فى مصر؟

لو كانو سئلو السؤال دة ايام السادات كنت اقول اة واة لكن دلوقتي واخدين حقهم وزيادة

انا عندي اصدقاء مسيحين وبحبهم وساعات بيقفو جنبي احسن من اي مسلم بس انا بعترض علي غياب عقلهم في مسئلة محسومة

لااله الا لله محمد رسول الله ازاي يتساوي معهم ان المسيح الفا اوميجا وانة يبقي الابن والله يبقي الاب دة لايعقل

هماذات نفسهم اختلفو في المسئلة دي


من هو الشخص الذى تختاره لرئاسة الجمهورية؟

مفيش شخص بعينة بس في مواصفات انة يكون عادل يعرف ربنا وينفذ الشرع في كل شئ ويفتكر ان كل دمعة من الشعب هيتحاسب عليها يوم القيامة فينك ياعمريابن الخطاب

اهم حاجة يبقي معندهوش كرش هههه طبعا فاهمين لية

واحد كدا عايزيعمل تغير شامل من كل اتجاة يااااااااسلام بحلم بية

مع العلم انا كنت نفسي ابقي رئيس جمهورية هظبتكم والله


اذا قمت بتأسيس حزب سياسي من هم الاشخاص الذين ستقوم بضمهم فى الحزب ليشاركوك الحكم حال فوزك فى الانتخابات؟

افوز انا بس وبقي اشوف الموضوع دة بعدين دول المهم محدش قالي هي فين الانتخابات دي

انا مسمعتش عنها من التسعنيات

الكلمة دي اتلغت من زمان لما ترجع ابقي ادخل الانتخابات

ولوسئلتك انت مصري تقولي ايةةةةةةةةة


هل توافق على مشاركة كل من الاخوان المسلمين و الاقباط فى الحكم؟

اسلامية اسلاميةةةةةةةةةةةةةةةةةة

انا عايزة يبقي في ديمقراطية

عايزة ناس مسلمة بس معتدلة مش متزمتةزي ما بيصورو النظام الاسلامي في الاعلام بالطريقة الوحشة اللي هما بيلبسو قفطان ويربو دقنهم ويمشو بالرشاش علشان يقيمو الحد علي اللي غلط
اذاكان ربنا بيسامح ويظهرلك ان بصو لو البلد اسلامية هيجرلنا اية وطبعا دة مش الحقيقة

يبقي فية اعتدال

بس اقباط لااااااااا خليهم بعيد عن الحكم احسن


في رأيك الشخصي ما هي اجمل مدونة قمت بزيارتها ؟؟

بصو بما اني ديمقراطية طول عمري هظلم ناس كتير لان في مدونات كتير جميلة بس بصراحة انا في مدونتين من قبل ما ادخل عالم التدوين

كنت بقرالهم دايما

سموحة زي الهواااااااااااااااا ولــــــــــــو تومااااااا

بس لما عملت مدونةعرفت ناس كتير فعلاكويسة مش هقدر اقول ااي اسم كلهم احسن من بعض


. هل توافقين على الزواج من رجل مطلق ؟

في الوقت الحالي بصراحة لا

احتمال ااما اوصل للسن الحرج ولسة متجوزتش اغير راي هههه كل شئ جايز بصراحة مش هيبقي حكمي علية انة اتجوز ولالا المهم شخصيتة كويسة ولالا واية اسباب الغلط كان فية ولا في المدام


إذا تزوجت و أنجبت ولدين و بنتين ؟؟ أى الاسماء تحب ان تسمىولدين وبنتين؟

انا فعلا نفسي يبقي عندي ولدين وبنتين يااااريت

الولاد يوسف وعمر

البنات مياسة و رؤيا

هل تعتقد ان توريث الحكم فى مصر سيتم فعلا ام لا؟

بعد عمرااااااااااااااااااا طويلللللللللللللللللللللل احتمال نموت قبل اليوم دة انت بتسئل سؤال في علم الغيب الله

بس علي ما اعتقد لو ربنا غاضب علينا للدرجة يعني يبقي مش هنخرج من الشرنقة المباركيةولو سئلتك انت مصري تقولي ايةةةة

!!!!!!!

في رأيك الشخصي ما هو افضل إنجاز لحكومة مبارك ؟ و ما هو اسوء عمل قامت به؟

افضل انجازان شاء الله يوم ما يفوق ويحس انة حرااام كفايةةةةةة

اسؤ عمل مش عارفة اقول اية ولا اية غازلاسرائيل احتلال امريكي تاخرتعليمي تدمير عقول الشباب بالمخدرات ومشتقاتها علشان ميحسسوش بنفسهم يااااااااااااااااااااااااااااااااااا متعدششششششششششش اكتر حاجة تغيظ يا اخي انة مش واخد بالةعايش في دنيا غير الدنيانفسي يفوق كداويفكر يعمل حاجة للاخرة

بتمرر التاج لمين؟
لكل اللي لينكة عندي علي اليمين يبص لو لاقي لينكة ياخد التاج علي طول


سلامممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

Followers

اهداء الي ارواح اموات المسلمين والمسلمات اجمعين

يارب كل اللي هيقراها تكتبلة حسنة وتيسرلة حد يقراهاله
بسم الله الرحمن الرحيم
الحمدلله رب العالمين
الرحمن الرحيم
مالك يوم الدين
اياك نعبد واياك نستعين
اهدينا الصراط المستقيم
صراط الذين انعمت عليهم غير المغضوب عليهم ولا الضالين
امين
قل هو الله احد الله الصمد لم يلد ولم يولد ولم يكن لة كفوا احد

اللهم اغفر لهم ذنوبهم
وارحمهم ياارحم الراحمين واجعل قبورهم روضة من رياض الجنةلاحفرة من حفرالنار
واجعل مثواهم الجنةونجهم من النار ويسرحسابهم امينن

اصحو فوقو يابشرر كفايةاستسلام

اصحو فوقو يابشرر كفايةاستسلام
لاللمخدارات لاترمي نفسك للهلاك ان لجسدك عليك حق

رسول الله ص شفيعي يوم الحساب

رسول الله ص  شفيعي يوم الحساب
اقرب لي من روحي

هدفنا تطبيق وليس مجرد كلام

هدفنا تطبيق وليس مجرد كلام
حب الرسول صلي الله علية وسلم باتباع السنن

بحبكم في الله

بحبكم في الله
اصدقائي

دة مصيرعريس مني لو فكر يزعلها

دة مصيرعريس مني لو فكر يزعلها
اديني بقولك اهو شكلك هتيجي لقضاكlol

افعل ما شئت ان الله يراك

افعل ما شئت ان الله يراك
من يتق الله يجعل لة مخرج ويرزقة من حيث لا يحتسب

يسبح لله من في السماء والارض

يسبح لله من في السماء والارض
سبحان الله وبحمد سبحان الله العظيم

اسكندريةمارية وتربهازعفران

اسكندريةمارية وتربهازعفران

اسكندرية يا اسكندرية

اسكندرية يا اسكندرية

عمود السواري

عمود السواري